مطالب گردآوري شده از اينترنت مربوط به درس مباني پژوهش استاد ارجمند دکتر شيري

دوستان و همکلاسیهای عزیز

مطالب زير گزيده ای استخراج شده از اينترنت و تا حدود زيادي مربوط به درس مباني پژوهش دكتر شيري است که امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد. ضمناْ مطالب زير در تنظيم پايان نامه نيز مي تواند بسيار مفيد باشد. براي مشاهده مطالب، روي ادامه مطلب كليك كنيد.

ادامه نوشته

مژده به دوستان گفتمانی!/جزوه كلاسي درس مباني پژوهش دكتر شيري

سلام بر همه دوستان و همكلاسيهاي عزيز

جزوه كلاسي درس مباني پژوهش دكتر شيري را كه تاريخ امتحان روز شنبه (۲۶/۱۰/۸۸) مي باشد، در ادامه مطلب مشاهده كنيد.

ادامه نوشته

فراخوان آثار پژوهشی اداره کل پژوهش رادیو

دفتر پژوهش هاي راديو، در راستاي اهداف پيش بيني شده ذيل:

- ارائه‌ي دانش به‌روز و کارآمد راديويي در قالب مقالات ترجمه‌اي يا تأليفي.

- ارتقاي سطح دانش دست اندرکاران راديو.

- انتقال نظريات و نتايج تأملات صاحب‌نظران علوم مرتبط با راديو از سراسر کشور به دست اندرکاران راديو.

- فراهم آوردن زمينه‌هايي براي رواج نقد در راديو.

- تشويق نيروهاي درون‌سازماني به‌ويژه عوامل توليد به انجام کارهاي پژوهشي در زمينه‌ها‌ي مرتبط با تخصص آنان.

- فراهم آوردن زمينه‌اي براي تبادل اطلاعات ميان پژوهشگران راديويي.

- توليد دانش بومي راديويي با ايجاد انگيزه‌ي پژوهش و تحقيق در پژوهشگران و عوامل توليد برنامه‌اي در کشور.

در تلاش است ، با نگاهي ژرف و از حوزه هاي گوناگون علمي به مقوله‌ها و مباحث راديويي بپردازد و درصدد فراهم کردن امکان اين هم انديشي و ارتباط است تا در آينده‌اي نه چندان دور ، شاهد به بار نشستن تأملات و انديشه‌هاي صاحب‌نظران دانشگاهي و مراکز تحقيقاتي کشور در برنامه‌هاي راديويي باشد. بي‌شک تحقق اين اهداف، بدون هم‌انديشي استادان و انديشمندان با عوامل دست‌اندرکار راديويي امکان پذير نخواهد بود. بدين منظور از عموم انديشمندان، صاحبنظران، پژوهشگران و مترجمين جهت انجام پژوهش و ارائه مقاله، ترجمه و تاليف آثار راهبردي و کاربردي در مورد راديو دعوت به همکاري مي شود. اين دفتر آماده دريافت تحقيقات و پژوهش و مقالات منتشر نشده محققين در سالهاي گذشته همچنين طرح هاي آماده اجراي پژوهشگران محترم خواهد بود.پژوهشگران محترم در ارسال آثار (اعم از مقاله يا پژوهش) خود نکات ذيل را مد نظر قرار دهند....

ادامه نوشته

جزوه درس حقوق بین الملل ارتباطات دکتر رستمی که به صورت فایل وورد 2007 ارائه شد

قانون جرائم رایانه‌ای به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید

متن کامل این قانون به شرح زیر است:

‎‎‎بخش یکم ـ جرائم و مجازات‌ها

فصل یکم ـ‌ جرائم علیه محرمانگی داده‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی

‎‎‎مبحث یکم ـ دسترسی غیرمجاز

‎‎‎ماده (1) هرکس به طور غیرمجاز به داده‎ها یا سیستم‎های رایانه‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال....

ادامه نوشته

در رثای اضطراف!

سلام

یکی از دوستان(آقای کریمی) در نظری بابت پست پیشین بنده، مطالبی را مرقوم فرمودند که مرا به این فکر واداشت که گویا از آن پست بوی دلهره و اضطراب(به قول ایشان اضطراف) آمده و این گونه برداشت می شود که آن را به دلیل استرس نوشته ام. اما از آن جا که گفتمان یک وبلاگ گروهی است، بنده به خود اجازه نمی دهم که آن را با دلهره ای ساده و دغدغه ای شخصی پر کنم.

می توانستم این سؤالات را با تماس تلفنی تنها از چند دوست بپرسم و مساله را برای خود حل کنم. اما گمان بردم که مطرح کردن آن در گفتمان و پاسخ های احتمالی (که گویی از آن خبری نیست) شاید بتواند مشکلات مشابه سایر دوستان را نیز حل کند.

به هر رو، آقای کریمی از توجه و لطفتان و آرزوی خیری که کردید بسیار سپاسگزارم. دلداری هایتان هم نشانه نیک خواهی تان بود.  

اما در مورد استرس و اضطراب!

فکر می کنم به حمدلله آنقدر در اطرافمان اسباب و علل استرس و تشنج و اضطراب هست که مجالی برای استرس امتحانات و دغدغه نمره، آن هم بعد از ۱۸ سال مطالعه و امتحان پس دادن باقی نماند. در این یک زمینه دیگر گرگ باران دیده ایم.

این هم درست که زندگی ارزش استرس ندارد. البته به ظن من برای اموری چون امتحان نه سایر امور....

اما دلیل مطرح کردن این سوالات در پست پیش این بود که اولاً فکر می کنم اگر نمونه سؤالاتی از امتحانات دکتر رستمی عزیز و دکتر ببران بزرگوار داشته باشیم، در سهولت شیوه مطالعه کمکمان می کند.

و بعد اینکه دلیل مطالعه این همه بند و ماده قانونی در مورد جرایم مطبوعاتی و قانون مطبوعات و ... را نمی فهمم! و نفهمیدم ما چرا به راحتی پذیرفتیم که بخوانیم.(آن هم در جلسه آخر) و اصلاً چه نیازی به خواندن قانون، وقتی راه های بهتری هست؟!!!

دکتر سرایی عزیز هم از ما خواستند که در راستای چهار نظام هنجاری رسانه ای ارائه شده توسط شرام، سیبرت و پترسون، یک نظام هنجاری برای ایران پیشنهاد دهیم. بنده خدمت ایشان عرض کردم باید در نگارش این نظام هنجاری با توجه به واقعیات جامعه ایران پیشنهادات را مطرح کنیم، یا اینکه می توانیم شرایطی آرمانی و ایده آل را توصیف کنیم؟ و استاد فرمودند ترجیحاً با توجه به شرایط موجود ایران و واقع بینانه فکر کنیم.

و حال من مانده ام که اگر قرار است به رویاها و ایده ال ها نظر نداشته باشیم، چه نیاز به پیشنهاد نظام هنجاری از سوی بنده حقیر! که سه بزرگواری که نام هایشان ذکر شد سال ها پیش حق مطلب را در یکی از همان نظام های هنجاری ادا کرده اند!! و من دیگر حرفی برای گفتن ندارم جز به قول شما همکلاسی عزیز(آقای کریمی) دعای خیر به جان اساتید محترم و سایر دوستان همکلاسی(همان یارهای دبستانی سابق)

ضمناً بنده فی الحال! بیشتر نگران محذوف شدن از عرصه هستی ام تا مشروط شدن در صحنه دانشگاه!

بگذریم. هدف از این پست و تکرار سؤالات پیشین، باز کردن دلیل پرسش هایم بود و این که فکر می کنم این سوالات چندان برای سایر دوستان عزیز هم بی فایده نباشد، و نه مطرح ساختن اضطراف و دغدغه شخصی.

به امید شادکامی و سلامتی

یا حق

امتحان

سلام دوستان

امیدوارم همگی سلامت باشید.

چند سوال درباره امتحانات دارم. هر یک از دوستان که اطلاعاتی دارند اگر محبت کنند پاسخ دهند ممنون می شوم.

                       

۱- اگر دوستانی هستند که این ترم درس مدیریت رسانه را با دکتر سرایی داشتند، آیا اطلاعی درباره کار عملی درس ایشان دارند؟ چه نوع تحقیقی مد نظر استاد هست و چند نوع کار می توان ارائه داد؟ لطفا نمونه ای از موضوعات تحقیقی خودتان که مورد قبول استاد بوده را ذکر بفرمایید.(من که بالاخره متوجه نشدم چه نوع مطلبی مدنظر استاد است)

۲- دوستان نمونه سوالاتی از امتحانات ترمهای پیش درس حقوق دکتر رستمی و روزنامه نگاری بین الملل دکتر ببران دارید؟ بخصوص درس حقوق!( یک سوال محرمانه: واقعاْ قرار است همه این مطالب مربوط به درس حقوق را بخوانیم؟!! لطفاْ توضیح دهید!!)

۳- اگر نمونه ای از پروپازال های مورد تایید دکتر شیری را دارید محبت کنید در وبلاگ قرار دهید.

از لطف همگی سپاسگزارم. امیدوارم پاسخ ها  گره از مشکلات بنده و همچنین سایر دوستان باز کند!

به امید موفقیت همه دوستان در امتحانات.

 

يازده سطح روزنامه‌نگاري شهروندي

با ارائه کنفرانس یکی از دوستان در کلاس روزنامه نگاری بین الملل در خصوص "یازده سطح روزنامه نگاری شهروندی "  و جالب و جدید بودن موضوع به نظرم رسید متن کامل بحث را جهت استفاده دوستان در وبلاگ قراردهم.اگر در آینده به فکر مدیدیت یک رسانه بودید استفاده از گام های زیر را حتماْ به یاد داشته باشید:

گام نخست: فراهم کردن امكان اظهار نظر عمومي

گام دوم: گزارشگر شهروند پيوسته

گام سوم: جدي‌تر؛ گزارش‌گري منبع باز

گام چهارم. وبلاگ مخاطبان

گام پنجم: وبلاگ‌هاي شهروندي اتاق خبر شيشه‌اي

گام ششم. وب‌سايت مستقل روزنامه‌نگاري شهروندي با محتواي ويرايش شده

گام هفتم، وب سايت مستقل روزنامه‌نگاري شهروندي با محتواي ويرايش نشده

گام هشتم. افزودن نسخه چاپي

گام نهم. سرشت دوگانه: روزنامه نگاري حرفه‌اي + ژورناليسم شهروندي

گام دهم. يكپارچه كردن روزنامه‌نگاري حرفه‌اي و شهروندي زير يك سقف

گام يازدهم. ويكي‌ژورناليسم: وقتي مخاطبان، ويراستار مي‌شوند .....

برای مطالعه متن کامل لطفا روی ادامه مطلب کلیلک کنید...

ادامه نوشته

قابل توجه دانشجویان درس spss آقای دکتر رسولی

امتحان در روز چهارشنبه مورخ ۱۶/۱۰/۸۸ راس ساعت ۱۱ در مرکز سایت(طبقه ۴) برگزار می گردد. 

جزوه کلاسی درس روزنامه نگاری بین الملل دکتر ببران

به اطلاع همکلاسیهای خوبم میرسانم که

 جزوه روزنامه نگاری بین الملل

 درس دکتر ببران در ادامه مطلب گذاشته ام امیدوارم در این درس نمره عالی بگیرید.

ادامه نوشته

جزوه کلاسی درس حقوق بین الملل ارتباطات دکتر رستمی

به اطلاع همکلاسیهای خوبم میرسانم که

 جزوه حقوق بین الملل ارتباطات

 درس استاد بزرگوار دکتر رستمی بجز جلسه مورخه ۲/۱۰/۸۸ بصورت جامع و کامل را در ادامه مطلب گذاشته ام. امیدوارم در این درس نمره عالی بگیرید.

ادامه نوشته

ساده بنویسید

برخی مهارت‌هاست که سر دبیران و نویسندگان اغلب درباره اهمیت آنها صحبت می‌کنند، و از آن‌جایی که آن‌ها را مفید می‌دانند به دیگرانی که در کار نوشتن هستند توصیه می‌کنند. با کمک این مهارت‌ها و با ترکیب‌های ساده می‌توانید تاثیر بیشتری برمخاطبان بگذارید:

*به جای تعلل در نگارش نحوه نوشتن، مقاله را در ذهنتان مرور کنید.

*برای نگارش مقاله‌های طولانی آن‌را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و مرحله به مرحله پیش....

ادامه نوشته